Sommerstemning og gæstfrihed i Gilleleje Sejlklub

Seniorerne i sejlklubben står for en enestående gæstfrihed og sørger for sponseret, varm og gratis kaffe til gæstesejlere og andet godtfolk. Hver dag kl. 9 her i sommerperioden åbner vi dørene op i klubhuset og byder på hygge og kaffe, enten inden døre eller på terrassen. Her opstår muligheden for det gode møde mellem lokalt kendte sejlere og de gæstesejlere, der er på gennemrejse mod nye destinationer. Vi retter en stor tak til Irma i Gilleleje, der sponserer kaffen til disse herlige stunder. I denne kølige og regnfulde sommerperiode er muligheden kærkommen.

Jens
Den 15. juli lagde handicapsejleren Anders Lehmann vejen forbi i Gilleleje Havn på sin usædvanlige sejltur rundt om Sjælland med båden Wavester. Anders har efterfølgende sendt denne søde besked: ”Jeg vil blot sige mange tak for den store hjælp i havnen, med indkvarteringen, gæstebådpladsen, kranløftene og den gratis kaffe, som var med til at gøre min tur rundt om Sjælland mulig og rigtig god. Håber at mine handicap-hjælpere og jeg må besøge jer igen en anden gang”. Tak til Anders for besøget – vi håber på et gensyn og ønsker alt godt for din sejlads fremover. Her er et link til en artikel om sejladsen og vilkårene for Anders og hans viljestærke livs- sejlerindsats. anders sjælland rundt

Og så har vi i sejlklubben modtaget denne anerkendelse fra Gilleleje Havn: Vi sætter stor pris på alle de aktiviteter og den gæstfrihed sejlklubben udviser overfor fastliggere og gæster. Mange af vore fastliggere udtrykker stor begejstring for sejlklubben.

Med venlig hilsen og fortsat god sommer.

Gilleleje Havn, Havnekontoret

Så sammen med havnen ønsker vi i GSK hermed alle en fortsat god sejlersommer og byder stadig på gæstfrihed, åbne døre og varm kaffe i klubben.