GSK på podiet i Sejlsportsligaen

Gilleleje Sejlklub tager andenpladsen i weekendens ligastævne.
Et næsten nyt hold tog afsted til Thisted for at forsvare klubbens farver. De præsterede at lave weekendens mest overraskende resultat, med god stemning om bord og opadgående formkurve på både manøvrer og bådfart. De endte weekenden med at modtage anerkendende skulderklap fra konkurrenterne.
“Det overgik langtfra de forventninger, jeg havde mens vi sad tre mand på bagsædet af bilen på vej mod Thisted,” siger Thor Andersen.
Kun to sejlere på holdet havde prøvet at sejle liga før weekendens stævne – Steve Jørgensen, som var med til sidste stævne i Juelsminde og Thor Andersen, der har erfaring som trimmer og taktiker fra forrige sæson. Thor rykkede en plads bag ud og styrede holdet til sejr i fire sejladser.
Som trimmer havde holdet Thomas Munk, der havde skarp kontrol over trimmet af  både fok og gennaker, så holdet kunne holde konkurrenterne bag sig. Noget der resulterede i, at Gilleleje ofte var blandt de to første både til at runde topmærket.
Forrest i båden fandt man Torben Grønbech, der uanset vindstyrke sørgede for at få gennakeren ned på få sekunder, når overlappet og inderbanen rundt om bundmærket var sikret.
“Drengene har godt nok kæmpet for at holde dampen oppe. Der er ikke plads til at miste koncentrationen i de her korte intense sejladser, og selv små fejl bliver straffet. Men dem har vi heldigvis holdt os fri af, og det er resten af besætningens fortjeneste,” fortæller rorsmand Thor Andersen.
Holdet kunne denne weekenden nyde godt af nordjysk gæstfrihed, med tarteletter til frokost og kagebord, når der manglede et energiboost.
Klubånden fik en sejr, og ligaholdet kunne hver aften lægge hovedet på puden hos Peter og Annette, der havde stillet deres sommerhus til rådighed. De hentede og bragte endda de trætte sejlere, når de skulle hjem og lade op til næste dags sejlads.
Stor tak til dem!