FTLF inviterer medlemmer af GSK til 2 efterårsarrangementer

1001 døgns eventyr – onsdag d. 25. oktober 2017 kl. 19 – 21. 30

Lars Bo Kirk fortæller om at sælge hus og bil og skille sig af med alt det jordiske gods, han og familien havde samlet sammen gennem et halvt liv. Han og hustruen opsagde i 2010 deres gode job og købte uden synderlig sejlerfaring en lille katamaran. Få måneder senere tog de deres tre børn ud af skolen for at sejle mod vest.

Foredraget handler om familiens episke rejse jorden rundt, over uendelige verdenshave til frodige tropeøer, indianere, polynesere og mytiske atoller. En rejse fyldt med eventyr og kant, men også ulykker, tvivl, storme og invaliderende søsyge.

Foredraget berører udover sine intense rejseskildringer også langt større emner – som at træffe valg, at blive ældre, at være bevidst om det liv, vi lever. Lars kommer ikke bare tæt på familiens udfordringer og dagligdag på skibet, men også på spørgsmålet om, hvorfor et trygt og komfortabelt liv i Danmark ikke altid er nok.

Entre: 20 kr. inkl. kaffe og kage.

Tilmelding nødvendig: HER (klik ved: Medlem af GSK)
Tilmeldingsfrist: senest mandag den 23. oktober
Max. antal deltagere: 60

Med flotillen til Lofoten  – onsdag d. 22. november 2017 kl. 19 – 21. 30

Følg s/y “Roffe” langs Norges naturskønne vestkyst til midnatssolens rige. Kirsten og Thorbjørn kommer og fortæller om deres tur og om fordele ved flotillesejlads. Turen går fra Hals til Andenes.

Entre: 20 kr. inkl. kaffe og kage.

Tilmelding nødvendig: HER  (klik ved Medlem af GSK)
Tilmeldingsfrist: Senest mandag den 20. november
Max. antal deltagere: 60