Gilleleje Open – Tak for en fantastisk indsats ved Eliteserien, H-bådsstævne d. 8-10. maj 2026
Et stort og varmt TAK skal lyde til alle de frivillige i Gilleleje Sejlklub, som var med til at skabe en weekend, vi som klub kan være både stolte af og glade for.
Fra første båd ankom til sidste trailer forlod havnen, blev stævnet løftet af en imponerende frivillig indsats, hvor engagement, hjælpsomhed og godt humør kunne mærkes overalt. Mange sejlere og gæster har efterfølgende sendt ros tilbage til klubben og fremhævet de mange smil, den store hjælpsomhed og den gennemførte organisering, som mødte dem hele weekenden.
På land blev der leveret en helt fantastisk indsats omkring forplejning og rammerne i klubhuset. Maden, borddækningen og den hyggelige atmosfære ude som inde var ganske enkelt i topklasse og satte en flot ramme om stævnet og det sociale fællesskab. Ligeledes var flagene inkl. det svenske og tyske hejst og præmiepodiet stod flot og ventede på de sejrene – en utrolig høj symbolsk værdi.
På vandet var banelederen i trygge hænder. De mange GSK-frivillige i følge- og hjælperbåde arbejdede professionelt, opmærksomt og med stor ro, hvilket skabte gode og sikre forhold for sejlerne gennem hele weekenden. Det er tydeligt, hvor meget erfaring, samarbejde og dedikation der ligger bag, når et stævne fungerer så gnidningsfrit.
En stor tak skal også lyde til de medlemmer, som stillede både og faciliteter til rådighed. Hele fire private både, 2 Ribs samt et anneks blev generøst stillet til disposition og gav optimale forhold for både banelederen, og livestreamingsholdet. Samtidig blev weekenden flot dokumenteret af klubbens egne fotografer, som fangede stemningen både på havnen og ude på banen.
Og derudover var der også forældre og unge fra juniorafdelingen der stod ved kage og kaffe bod, samt frivillige der stillede sig på torvet med “stik & knob stand” til glæde for de mange besøgende.
En helt særlig og stor tak skal dog gå til Tovholderne Brian Bo Hansen og Mette Lindegaard og min før og under støtte Flemming Borup – I tre mennesker har gjort et ubeskriveligt stort arbejde både praktisk og organisatorisk. Jeg er jer utrolig taknemmelig🙏
Selv de praktiske udfordringer med kranløft på eget areal blev håndteret sikkert og effektivt. Stor ros til vores dygtige kranfører Claus, som endnu engang viste sit store overblik og sin erfaring — noget mange af klubbens medlemmer allerede nyder godt af i forbindelse med søsætning og optagning i forår og sensommer.
Det var ganske enkelt en weekend, hvor alt spillede. Når så mange frivillige løfter i flok med engagement, ansvarlighed og godt humør, skaber det ikke bare et velgennemført stævne — det skaber fællesskab, stolthed og lysten til at gøre det igen.
Fra mig som stævneleder skal der lyde en personlig og meget stor tak til hver eneste frivillig, sponsor, hjælper og samarbejdspartner. Det er jeres indsats, der gør det muligt at løfte et arrangement af denne størrelse og kvalitet i Gilleleje.
Vi arbejder nu videre på at skabe opbakning til, at stævnet kan fortsætte næste år — blandt andet er vi i dialog med kommunen om fortsat økonomisk opbakning til livestreaming. Vi håber meget, at den store lokale opbakning og det flotte resultat fra weekenden kan være med til at sikre, at Eliteserien vender tilbage til Gilleleje i den anden weekend i maj 2027.
Der afholdes opsamling på stævnet med frivillig-gruppen den 2. juni kl. 20.15–21.15 i klubhuset, hvor alle involverede er meget velkomne.
Der vil desuden komme en udmelding om stævnets samlede økonomiske resultat og overskud, så snart alle regninger og opgørelser er samlet.
Endnu engang tusind tak til jer alle — Gilleleje Sejlklub kan være utrolig stolte af den indsats, der blev leveret. Jeg er taknemmelig🙌
Find billeder og livestreaming fra Eliteserie-stævnet via nedenstående links:
Gilleje Sejlklubs Facebook-gruppe – søg på Aleksey Zatvornitskiy oh Magnus Christiansen
Danske H-bådsejleres Facebook-gruppe – søg på Mogens Hansen
Bh. Gitte Busch, Stævneleder












