Kapsejlads

Vil du sejle kapsejlads?

Kapsejlads er en vigtig del af klubbens aktiviteter, og vi gør en dyd ud af, at vores sejladser bliver afviklet efter reglerne og i overensstemmelse med godt sømandskab. Vi sejler efter Dansk Sejlunions kapsejladsregler, og vi kræver derfor et gyldigt målerbrev for, at båden kan deltage. Tjek Websejler hvis du ikke allerede har et målerbrev og ellers kontakt en måler gennem Dansk Sejlunion.

I Gilleleje Sejlklub kan du deltage i forskellige typer af kapsejlads lige fra begynderstadiet til øvede og garvede sejlere, der ønsker at konkurrere i et stærkt felt af hurtige både med øvede kapsejlere. Du kan ligeledes deltage som tursejler og nyde stemningen uden høj puls.

Hvornår sejler vi

Hver onsdag i maj, juni, august, september måned, hvor der er skippermøde i klubben kl. 17.15

Måned skippermøde start ca
Maj, juni, august, september17:1518:00

Med egen båd

Du kan deltage med egen båd i vores onsdagskapsejladser, og det koster 200 kroner for båden, det forudsætter, at båden har et gyldigt målerbrev.

Du kan dog også deltage med turbåd og denne kræver ikke gyldigt målerbrev.

Som gast

Du er meget velkommen at deltage som gast i vores klubsejladser, hvis du vil prøve kræfter med at sejle kapsejlads i klubregi. Du skal have en redningsvest, hvis ikke du har en kan du til en start låne en i klubben.

Du møder blot op i klubben til skippermødet kl. 17:15 og spørg efter udvalgsformanden, som kan hjælpe dig på rette vej.

Kapsejladsskolen

Hvis du ønsker undervisning i kapsejlads, er det muligt at melde dig ind i kapsejladsskolen, hvor vi sejler kapsejlads i H-Båd du kan læse mere her.

Torben Grønbech (udvalgsformand)

Torben Grønbech

Det sociale

Udover det sportslige går vi meget op i det sociale aspekt, og vi samles derfor altid i klubben efter en kapsejlads, hvor vi spiser sammen.

Hvad får du ud af det

Det er sejle kapsejlads hjælper dig til at blive en bedre sejler, og til håndtering af egen båd under mange forskellige vejrforhold, Det kan kun anbefales, at man efter sejlerskolen deltager i klubbens onsdagssejladser, da du her bygger videre på de færdigheder du har lært på skolen.

Live streaming

Vi benytter livestream af vores onsdagssejladser, så du hjemme fra sofaen kan se med i klubbens aktiviteter.

Bådsmænd Lilli 2
AnsvarsområderBådsmand Lilli 2