Sejlerskolen

Hvad tilbyder vi

Sejlerskolen tilbyder undervisning med sejlbåd én gang i ugen fra april til og med september. Dog ikke i juli måned hvor vi holder sommerferie. Vi har i øjeblikket 15 hold fordelt på hverdagsaftener (man-fredage) og to formiddage (man-tirsdage)

Instruktører

Vores instruktører er erfarne og dygtige sejlere, som gennem flere år har brugt deres fritid på sejlads og kender farvandene omkring havnen rigtig godt. Udover skolesejlads er der mulighed for nogle dages sommertogt med skolebåden sammen med andre både i juni måned.

Målet med undervisningen er at sikre, at eleverne i løbet af uddannelsen lærer bådens bevægelser og grænser at kende, og er i stand til at sejle den sikkert under alle vejrforhold.

Leder af sejlerskolen

Steen Billenstein

Duelighedsbevis

Med et duelighedsbevis fra Gilleleje Sejlklub er du godt rustet til at sejle egen båd. Du opnår retten til at føre en motor eller sejlbåd på optil 15 meter

1. Teorikursus: Vigeregler, søfartsregler, navigation, skibslys, sikkerhed og miljø
  2. Praktisk sejlads: Tilrigning og afrigning af båden, Havne manøvre, Sømandsudtryk og kommandoer, Vindretninger, Rebe sejl, Forhold ved uheld, Sikkerhedsudstyr, Vigeregler og Navigation, Vi har pudsigt nok ingen krav om svømmefærdighed, men til gengæld benytte redningsvest allerede ved kajen.
Skolebådene
IF eren
H-Båd

Vil du gerne se en video om Sejlklubbens 50-års historie fortalt på halv tid 25 minutter ??

https://youtu.be/-qenzMW9OZ8 <= tryk der God fornøjelse !