Gilleleje CUP 2021 – 21 August

Efter et års pause pga. Covid-19 restriktioner, glæder vi os til i år at afholde det længe ventede 10 års jubilæumsstævne.

Gilleleje Cup er en distance sejlads på ca. 20 sm for kølbåde med start og mål udfor Gilleleje Havn. Stævnet har været sejlet siden 2010, og er blevet større år for år. I år forventer vi over 40 både og over 200 sejlere til en dejlig dag på vandet og ikke mindst et brag af en jubilæumsfest efter sejladsen med lækker mad, vin og levende musik.

Sejladsen er åben for kapsejlere såvel som tursejlere.

Sponsorer

Sponsorere: Vi er stolte over endnu engang at kunne præsentere Gilleleje Brugsforening, som hovedsponsor til kapsejladsen, hvor hovedpræmierne er skippers vægt i rødvin, luksus øl og alm. pilsner øl til henholdsvis første, anden og tredje pladsen.

Der vil også være en flot præmie til første båd i turløbet, sponsoreret af Palby Marine.

Der vil i år være en speciel jubilæumspræmie på ét gavekort til et Yachtskipper 1 eller 3 kursus i Skandinavien i 2021. Gavekortet er med alt betalt (inkl. transport tur/retur København). Der tages forbehold for evt. Covid-19 begrænsninger. Yachtskipperkurset er sponsoreret af Sail2Learn.

Gilleleje Havn sponsorerer havneplads til deltagende både fra fredag til søndag. Fra lokale handlende i Gilleleje vil der være et større antal lodtrækningspræmier.

• Bureau åbner kl. 07:00
  • Morgenmad kl. 07:30
  • Skippermøde kl. 08.00
  • Første båd (langsomste båd) starter kl. 09.00
  • Forventet målgang mellem kl. 14:00 – 16:00
  • Mållinjen lukker kl. 17:00
  • Præmieuddeling forventes kl. ca. 17:00
  • Stor festmiddag kl. 18.30

Startgebyr kr. 500,- pr. båd. Det dækker deltagelse i kapsejladsen, morgenmad/kaffe samt smør selv madpakke til skipper og besætning i klubhuset, + velfortjent moleøl efter sejladsen.

Stævnet slutter med et brag af en fest for alle deltagere samt påhæng. Festen afholdes, traditionen tro, i hallen hos Gilleleje Bådebyggeri. Jubilæumsfest koster kr. 250,- pr.  kuvert.  Tilmelding efter ”først til mølle” princippet, da vi kun har plads til 110 deltagere.

Live Tracking:

Sr løbet her