Yachtskipper 3 kursus

GSK afholder i vinterhalvåret 2023/24 Yachtskipper 3 kursus for dem der gerne vil dygtiggøre sig til navigation/sejlads i fritidsbåde.

Pris: kr. 1.500,-
Hertil kommer udgifter til undervisningsmaterialer, Brand og redningskursus og prøver.

Medlemsskab af GSK forventes, eller et ‘mini-medlemsskab’ gældende for vinterhalvåret 900 kr. kan oprettes.

Underviser: Mikael Povlsen

Kursus henvender sig til alle der ønsker en teoretisk videregående sejladsuddannelse med henblik på sejlads i større fartøjer og dem der evt. gerne vil prøve kræfter med lidt længere sejlads i danske og evt. i nordeuropæiske farvande og den Engelske kanal samt de Britiske øer.

Efter bestået eksamen giver Yachtskipper 3 mulighed for at føre fritidsfartøjer på mellem 15 og 24 meter, samt adgang til yderligere en overbygning som Yachtskipper af 1. grad.

Undervisningen foregår som klasseundervisning på 18 hverdagsaftner med start 30. oktober., hertil 2 dage med eksamen. Der skal påregnes tid til at lave hjemmeopgaver. Alle aftener kan ses på kalenderen HELT nederst på hjemmesiden.

I uddannelsen indgår følgende emner:

• Søvejsregler
  • Sømandsskab og søret
  • Søsikkerhed og brandbekæmpelse
  • Meteorologi
  • Vagthold
  • Navigation
  • Sejladsplanlægning

Forudsætning for at deltage i kursus er at du har Duelighedsbevis.

I forbindelse med kurset afvikles de obligatoriske kurser: demonstration af brandslukning og demonstration af redningsmidler.

Tilmelding og yderligere oplysning:

Mikael Povlsen

mikael.povlsen@gmail.com