Juniorsejlads

Vil du lære at sejle?

Så er du velkommen til at møde op i sejlklubben tirsdag eftermiddag kl 16.30 i perioden fra maj til og med september, med undtagelse af juli måned, hvor vi holder sommerferie. Vi finder sammen med dine forældre ud af at få dig med ud på vandet og hvordan det er bedst for dig at komme i gang med at lære og sejle.

Juniorsejlads

Vi starter starter i maj måned og fortsætter hver tirsdag kl. 16.30 frem til sommerferien. Efter ferien fortsætter sejladsen hver tirsdag fra august – september. Overvejer du om sejlads er noget for dig, så kig forbi tirsdag eftermiddag kl. 16.30 – ca. 19.00 i maj og juni måned eller i august. Træningen inkluderer Dansk Sejlunions Diplomsejlerskole for juniorer.

Pris: Et junior medlemskab koster 600,- kroner pr år.

Her finder du: Aktiv fritid med tryghed, leg og læring. Motion og frisk luft – en sund livsstil. Et godt klubmiljø med fællesskab og samarbejde

UdvalgsformandJunior

Hvornår kan du starte?

Du kan starte med at sejle optimist jolle fra du er 9 år, så længe du lever op til kravet om, at kunne svømme 200 meter i sejlertøj og svømmevest.

Joller til rådighed

Klubben råder over forskellige typer joller. Der er traditionelle, sikre joller til nybegyndere, men også mere sportsligt udfordrende joller til de erfarne sejlere. Vi har desuden god mulighed for at introducere juniorsejlerne til kølbådssejlads.

Optimist jolle

Optimist jollen er start båden for dig der vil lære og sejle. Vi råder over 12 stk

Zoom 8
Credit Christina Lund

Zoom 8 jollen er for den lidt øvede sejler, som vil prøve kræfter med en sports jolle.Klubben råder over 4 stk

Feva jollen

Feva Jollen er for den lidt øvede sejler, som vil prøve kræfter med sports jolle. klubben råder over 2 stk

Svømmevest og beklædning

Alle skal kunne svømme 200 meter iført sejlertøj og svømmevest. I løbet af sommeren afholder vi kæntringsøvelser med de nye sejlere. Klubben kan i starten udlåne en svømmevest, som selvfølgelig er obligatorisk udstyr for både børn og voksne,

Zoom jolle

Hvis man ønsker at forsætte med sejlads, vil anskaffelse af egen svømmevest, våddragt og eventuelt tørdragt være nødvendigt udstyr.

Instruktører og supportere

Klubbens instruktører er sammensat at unge talenter og garvede søulke, der tilsammen danner rammen og dynamikken om junioraktiviteterne. Desuden bidrager forældrene ofte med værdifuldt indhold til en sjov, hyggelig og tryg tid for børnene med jollesejladsen.

Instruktørerne er et hold med tilsammen meget erfaring og uddannelse. De unge instruktører har selv været elever hos klubbens juniorsejlads. De er nu både erfarne og parate til at tage de nye sejlere med på vandet og give dem nogle gode og trygge førstegangsoplevelser og instruktion til læring af sejlads. De ældre instruktører har en alsidig baggrund med jolle- og kølbådsejlads med i køjesækken. Desuden yder hele forældre gruppen en aktiv og værdifuld indsats for både aktiviteter og socialt samvær i juniorgruppen.

Er du interesseret?

Så kig ned i klubben sammen med far eller mor, eller ring eller skriv til udvalgsformanden for junior klubben.

Nyheder fra Junior