Ny båd til Gilleleje Sejlklub

Ny båd til Gilleleje Sejlklub med støtte fra Nordea-fonden
Mandag den 28/3 ankom Gilleleje Sejlklubs seneste erhvervelse til havnen i Gilleleje: en sejlbåd af typen H-båd. Båden er indkøbt med støtte fra Nordea-fonden og filialdirektør Henrik Baur fra Nordea Gilleleje, overrakte i den forbindelse kr. 50.000 til Mette Eriksen, ansvarlig for kapsejlerskolen i Gilleleje Sejlklub.
Den nye båd blev budt hjerteligt velkommen i Gilleleje Sejlklub, der – modsat mange andre sejlklubber i Danmark – oplever medlemsfremgang og stor søgning til klubbens sejlerskoletilbud. Med en ekstra båd er det nu muligt for Gilleleje Sejlklub dels at tilbyde endnu flere nye sejlere adgang til sejlerskolen og dels at åbne op for en nyoprettet kapsejlerskole for sejlere i alle aldre, der ønsker at få nye udfordringer.
Ansvarlig for den nye kapsejlerskole i Gilleleje Sejlklub, Mette Eriksen inviterer i den forbindelse alle, der har lyst til at prøve kræfter med kapsejlads, til at kontakte Gilleleje Sejlklub (www.gillelejesejlklub.dk) for at høre nærmere. Der er stadig få ledige pladser til årets sæson, der starter midt i april. På kapsejlerskolen vil der blive undervist i bl.a. sejltrim for fart, spilersejlads, kapsejladsregler, taktik og samarbejde ombord. Undervisningen gennemføres af en fast instruktør suppleret med “gæsteoptrædender” fra erfarne kapsejlere.
Ud over kapsejlerskolen og almindelig skolebådssejlads vil Gilleleje Sejlklubs nye båd blive brugt til kapsejlads rundt omkring i landet og til tursejladser med klubbens medlemmer. Den nye båd vil således komme til at leve et aktivt liv i en meget aktiv sejlklub.

Filialdirektør Henrik Baur fra Nordea Gilleleje overrækker kr. 50.000 fra Nordea-fonden til ansvarlig for kapsejlerskolen i Gilleleje Sejlklub, Mette Eriksen.

Kapsejladsskolen, H-båd modtagelse af penge fra Nodea