Langtursejlerne inviterer til foredrag d. 24/1, 28/2 og 11/4.

På eventyr med s/y Vildrosen

Onsdag d. 24. januar 2018 kl. 19 – 21.30 i Gilleleje Sejlklub

Lilian og Peter tager os ned ad Donau, gennem “Jernporten” og naturreservatet i deltaet til udmundingen af Donau i Sortehavet.

Båden overvintrede i Rumænien, Constanta, fra oktober 2016 til maj 2017, hvor masten ankommer og sejladsen fortsætter i Sortehavet langs Rumænien, Bulgariens og Tyrkiets kyst. Vildrosen sejler gennem Bosporusstrædet, Istanbul og videre ud gennem Dardanellerne.

Herfra går turen til Grækenland gennem den nordlige del af Ægæerhavet. På øen Thasos møder Vildrosen for første gang andre udenlandske langtursejlere. Foredraget slutter med sejladsen i øgruppen Sporraderne og strædet mellem Polopennes og den lange ø Evia.

Entre: 20 kr. incl. kaffe og kage

Tilmelding: Tryk HER. Klik på: “medlem af GSK”

Tilmeldingsfrist: senest mandag den 22. januar

Max. antal deltagere: 60

Med grinden Fuga til Middelhavet og Madeira

Onsdag d. 28. februar 2018 kl. 19 – 21. 30 i Gilleleje Sejlklub

Pernille og Lasse vi fortælle om deres 14 måneder lange rejse med grinden Fuga langs Europas vestlige kyster, til det sydlige Spanien og de Balarieske øer og hjem over Madeira.

I den mørke vintertid er det let at drømme sig ud i verden og stille sig spørgsmålet, om der skal være andet i livet end 8-16 på kontoret. I starten af 2015 traf vi beslutningen om at forfølge drømmen og hive et års tid ud af kalenderen og tage på langfart i vores lille grinde Fuga. Vi var begge nyligt uddannede, men med gode jobs og stadig billige studievaner, så opsparing forekom realistisk. Der var meget der skulle forberedes, og lidt ekstra sejlererfaring ville nok også have været godt, men hvis det skulle være, så måtte det være nu – inden karriere, børn, huskøb og dyre vaner kom i vejen. Denne aften vil vi gennem fotos og fortællinger dele vores store oplevelser – både de gode og de mindre gode. Vi vil fortælle om nogle af alle tankerne; om usikkerheden på egen kunnen og nervøsiteten omkring de store bølger og dårlige vejr, om de nødvendige kontraster. Og selvfølgelig om alle de fantastisk smukke steder, den dejlige mad og de søde mennesker, man støder på, når man blot udstikker kursen og lader tiden gå sin gang.

Entre: 20 kr. incl. kaffe og kage

Tilmelding:  Tryk HER. Klik på: “medlem af GSK”

Tilmeldingsfrist: senest mandag den 26. februar

Max. antal deltagere: 60

Eskadrille 722.  Søredning set med pilotens øjne.

Onsdag d. 11. april 2018 kl. 19 – 21.30 i Gilleleje Sejlklub
Chefpilot Ole Andersen fra Eskadrille 722 vil fortælle om Eskadrillens operative opgaver og dens betydning for søredning i danske farvande.

Ole Andersen vil bl.a. komme ind på redningsmidler, forholdsregler for at undgå ulykker, hvordan undgår man hypotermi, hvad forventer redningstjenesten, og vil i høj grad sætte fokus på, hvordan vi som sejlere skal forholde os i en redningssituation – en situation, vi forhåbentligt aldrig kommer ud for!

Alt sammen fortalt og illustreret med video og billeder fra den virkelige verden og aktuelle hændelser.

Entre:  20 kr. incl. kaffe og kage

Tilmelding:  TRYK  HER  Klik på “medlem af GSK”

Tilmeldingsfrist:  Senest mandag den 9. april

Max. antal deltagere:  60