Store oprydningsdag – en kæmpe succes!

I søndags gjorde de frivillige i sejlklubben en oprydningsdag til en kæmpe succes!

Der skal lyde en bragende tak fra bestyrelsen til de mange fremmødte i søndags. I var fantastiske og WAUW et resultat på en enkelt dag.

Dagen var d. 24. november 2019. Bestyrelsen havde indbudt til Store oprydningsdag, da klubhuset og udearealet trængte til opmærksomhed.

Allerede før kl. 09.00 summede klubhuset af liv. Duften af kaffe mødte én ved ankomst og morgenmaden blev indtaget med godt humør.

Formanden Torben Grønbech bød velkommen og informerede kort om, hvilke arbejdsområder der var brug for hjælp til. Og hjælp det var der; ca. 30 personer var mødt frem lige fra seniorer, til juniorforældre, fra kapsejlere til ivrige damer der sikrede mad og drikke samt støvsugning og vinduespudsning i et tempo så støvsugeren i et sekunds uopmærksomhed blev taget af en anden.

En stor gruppe sørgede for at loftet blev tømt og værkstedet ryddet godt og grundigt op. Jollehusene ligeså hvorefter der blev sat på plads. Trailere kørte på genbrugsstationen. Inde blev der også ryddet op, skipperstuen, opslagstavler, pjeceholdere etc. fik en ordentlig tur.

Kl. 13.00 blev der piftet fra køkkenet – ”Nu er der frokost” og frem fra alle verdenshjørner kom glade og sultne GSK’er. Selv kontordøren åbnede sig og ud kom kassereren?

Ude kørte en minigraver og i den sad Troels. Uden Troels i maskinen og Torben, Noah (junior), Ronni, Carsten og Bent som arbejdsfolk havde der stadig været pløret rundt om det nye jollehus, men nu er der gravet og lagt rør, selv efter mørkets frembrud da øvrige deltagere, trætte efter en lang dag, var taget hjem, fortsatte Troels, Torben, Noah og Bent ”der er jo lys på maskinen” lød det fra dem, alt imens de fik sat en brønd ned.

I løbet af dagen blev der sat ”post it” op på flipovers, med ideer som kræver lidt mere planlægning fx, lister der mangler, flytning af billeder osv. Disse forslag gennemgås og prioriteres for handling på næste bestyrelsesmøde.

Endnu engang TUSIND TAK for jeres fremmøde og kæmpe indsats sammen med os. Vi er stolte af det store engagement og flotte resultat.

På vegne af bestyrelsen

Gitte Busch Pedersen