Tilføjelse: 2 x 9 elever har bestået Yachtskipper-eksamen !

Tilføjelse:
Efterfølgende lørdag den 27 juni bestod 9 deltagere Yachtkipper-3.
Når vi ikke har billeder herfra, – skyldes at alle til denne eksamen blev taget over internettet !
Tillykke til Alexandra, Bo, Henrik, Lars F, Lars H, Martin, Patricia, Poul-Erik og Tom !
= = = = =

Lørdag den 20 juni fik sejlklubben 9 helt nye Yachtskippere-1 som alle bestod dagens eksamen !
Tre elever havde om formiddagen taget eksamen via internet og var der i kontakt med censor gennem hele prøven.
Den ene sad med sin pc-er på Ærø, det er den nye moderne tid !

Fra venstre ser man David, Kim Mikael, Jane, Jan, Lars, Torben, Torsten og instruktør Hans
Vi mangler Henrik på billedet, men det var ham på Ærø.

Fra mig (Steen) som Sejlerskoleleder skal lyde ’”Et stort tillykke” !
(Jeg tog Yachtskipper-1 i 90’-erne og ved hvilket et stort arbejde der ligger bagved.)

Censor havde også en stor ros til deltagerne og instruktør Hans, for det var helt tydelig at alle havde arbejdet seriøst med de meget fine besvarelser som var indleveret til censor. Under dagens eksamen blev deltagerne nemlig krydsforhøret i det indleverede stof.

Efter talerne fik alle deltagerne en meget flot kasket med egeløvs-kant og med GSK-logo og teksten ”Yachtskipper” på forkant.

Dernæst gav instruktør Hans en fin Tapas bestående af mange forskellige små gode retter og brus dertil.
Det var en god dag.

Igen er Gilleleje Sejlklub kommet på verdenskortet, – for det er meget få sejlklubber som afholder Y1 !

Steen
Sejlerskoleleder /web

Rækkefølgen er:
Duelighedsprøve
Yachtskipper-3 giver ret til at føre skib over 15 meter optil 24 meter ud til England
(Yachtskipper-2 udgået, noget pensum skubbet til Yachtkipper-3, resten til Yachtskipper-1)
Yachtskipper-1 Giver ret til at føre skib over 15 meter optil 24 meter over hele verden