Der går sport i den !

Kulturdag i Gilleleje lørdag den 15. september fra 10:00 – 21:00 med fokus på sport

GSK har en stand til dette arrangement centralt i byen, ligesom mange af de øvrige sportsklubber i Gilleleje, og vi ønsker den besat med skiftende besætninger på 2-4 personer, en time eller to, dagen igennem. Du kan tilmelde dig på opslaget i klubhuset. Helst hurtigst muligt og senest d. 11/9.

Vi ønsker alle grupper i klubben repræsenteret, til at fortælle om hvor sjovt og alsidigt det er at være sejler: juniorer som seniorer og dem midt imellem, tursejlere som kapsejlere, undervisere som arrangører – altså søstærke sild og søulke i alle aldre.

Vi anvender materiale fra Dansk Sejlunions nye kampagne: https://blivsejler.dk/

Med udgangspunkt i sejlklubbernes aktiviteter og mulighederne på vandet har sejlunionen skabt seks sejlertyper: jollesejleren, sejleren, motorbådssejleren, windsurferen, SUP’eren og kitesurferen.

Under overskriften ”Hvem er du på vandet?” tester Dansk Sejlunion lige nu, hvilke sejlertyper danskerne er. Herfra er vejen kort for testpersonen til en sejlklub med et relevant aktivitetstilbud.

Link til testen: https://quiz.tryinteract.com/#/5b072ca7c269090014db9582

Sejlertyperne møder danskerne i testen på kampagnesiden blivsejler.dk, hvor de matches op mod en eller flere sejlertyper alt efter deres svar. Herfra findes der masser af information om, hvordan man lærer at sejle samt begynderguides inden for hver enkelt sejladsdisciplin.

Vi glæder os til endnu en hyggelig og inspirerende dag i klubbens regi og et samarbejde med de øvrige sportsklubber samt hele Gilleleje og omegn på denne kulturdag/aften.

Venlig hilsen,

Annette og Marianne