47. sejlsæson skudt i gang

Den 27. april kunne klubben fejre standerhejsning og begyndelsen på sin 47. sejlsæson.

Dagen blev markeret med bravour, indledt med en kort tale fra formand Peter Christensen, hvorefter standeren blev hejst akkompagneret af de traditionelle tre skud fra kanonen og hurra fra deltagerne. Der var stort fremmøde på trods af den høje luftfugtighed.

Standeren går til tops for 47. gang.

Efter et lille glas til at smøre ganen efter de mange hurraråb gik vi over til dagens næste ceremoni, dåb af vores nyindkøbte H-båd.

Bobler på stævnen, jeg døber dig “Nakkehoved” og ønsker dig god vind fremover….
Hr. og Fru Jørgensen Bådsmand og Gudmor.

Sekretær og bådsmand Allan Jørgensen fortalte kort omkring båden og ønsker med denne for fremtiden. Efterfølgende kunne Zahia Jørgensen deklamere båden for navngivet “Nakkehoved” og hun ønskede båden god vind fremover. Traditionen tro, blev der hældt bobler ud over stævnen, og med dette var de udendørs aktiviteter slut. Alle begav sig herefter indendørs hvor der ventede et glas bobler til de mange fremmødte.

Gudmoder Zahia Jørgensen navngav “Nakkehoved”

Hans Tørsleff fik herefter ordet, og kunne fortælle lidt omkring de to hold yachtskippere som snart skulle til eksamen i henholdsvis yachtskipper 1 og 3.

Der lyttes andægtigt til Hans Tørsleff’ tale omkring yachtskipper.

Klokken 14, kunne de der havde bestilt plads sætte sig til bords og nyde et herligt måltid bestående af lækkerier fra Fiskerne Deli og slagter Schelling ledsaget af lækkert rugbrød og skipperbrød doneret af Restaurant Gilleleje Havn. Der blev gået godt til biddet fra de ca.. 60 deltagende og de tilhørende forfriskninger faldt også på et tørt sted.

Endnu en dejlig dag i gemytligt samvær og masser af skipperhistorier i GSK.