Fart over feltet. H-bådsligastævne markerer starten på den nye sejlsæson i Gilleleje

Nyt: Video fra DM H-båd-stævne 2003 i Gilleleje – find link nederst i artiklen

I weekenden d. 11-12 maj lægger hav og bølger ud for Gilleleje Havn vand og vind til en sportslig begivenhed. Her mødes nogle af Danmarks ihærdige sportssejlere i et ligastævne for H-både. Der kommer ca. 70 sejlere samt familie og venner til byen og stævnet.

Det bliver et flot syn når de indtil nu 21 tilmeldte både stævner ud af havnen for at dyste om de eftertragtede point til placering på ranglisten og udtagelsen til VM, der sejles I Medemblik i Holland i august måned.

Lokal deltagelse

Fra GSK deltager 4 både og besætninger – så der er lagt op til en forårsdyst og lokal konkurrence om de bedste placeringer og præstationer blandt disse besætninger. Der bliver trænet ihærdigt i disse dage op til stævnet – en kold fornøjelse på denne tid, hvor både vind og vand stadig har meget lave temperaturer.

Klub og havn – klar og parat

Gilleleje Havn bidrager med bådpladser og muligheden for teltpladser til overnatning på havneområdet.

I Gilleleje Sejlklub er stævnet og alle de frivilliges indsats koordineret at Annette Fentz. En bred flok af kompetente frivillige står klar til at bemande sekretariat, dommerbåd, kabys, mærkebåde m.m. og vi tager vores nye, store telt i brug for første gang.

I GSK byder vi et stort og hjerteligt velkommen til alle de deltagende sejlere og deres familier, og vil gøre vores ypperste for at alle får en forrygende både sportslig og hyggelig oplevelse som deltagere i stævnet. Vel mødt til alle – startskuddet til første sejlads sidder klar i kanonen

= = = = = = = = = = = = = = = = = = VIDEO = = = = = = =
I mine gemmer har jeg fundet en gammel video med 48 både til start i det åbne internationale DM stævne i H-båd netop i Gilleleje !
www.birkevang.info/Video/H-baad-2003.mp4 <-Kopier herfra
Desværre en fejl helt til slut i den gamle tape. Men God Fornøjelse ! Bedste hilsner Billenstein

Sidste kapsejlads på Live tracker