Et formidabelt sejlerskolesommertogt

I år blev vi begunstiget med et fantastisk vejr. Afgang fredag aften (26. juni) mod vest med en fin brise fra sydøst. Lidt senere kom spileren op. Det er ikke lige den man har hængende når det er mørkt. Men aftenhimmelen mod nord var så lys at man fortsat kunne se farver på tovværk og lignende.
På et tidspunkt var farten nede på én knob, var lige ved at kalde op for at sige ’på med jern-genua, -men så kom vinden igen, og vi gennemførte sejladsen for sejl alene.
Billede taget ca. kl 01

Ankom Hundested godt 3 om natten.
En velfortjent godnat-øl/vin/whiskey . . .
Lørdag lidt sent op, videre mod Orø i en WSW vind 5-6 m/s, – så vi lige kunne holde renden op. Passere Hønsehalsen i et par kryds og ankom Orø om eftermiddagen.
Tid til en slapper og hyggelig snak. Fik lov til at benytte terrassen og klubbens fine klubhus.

Søndag var bestemmelses stedet Nykøbing Sj. Men for at få lidt mere sejlads ud af det, en tur ned til ’Dejligheden’ helt syd i Isefjorden på halvvind 5 m/s. Dagen lidt mere skyet men fortsat meget lunt.
Efter ankomst Nykøbing Sj. fik vi et par dråber. Også her fik vi lov til at låne klubhuset og havde en herlig aften med masser af god snak. Det bliver det når vi er 6 både sammen med 3 sejlere i hver.
Denne aften tog vi en beslutning: Ville vi heeeelt hjem i godt vejr, eller vente til den planlagte tirsdag i et rigtig møgvejr ?
Beslutningen blev hurtig taget. Hjem mandag i godt vejr !

Ned og vende ved “Dejligheden”

Udkik, vor mascot James melder “Vejby-senderen 4 streger om styrbord”
Vinden mandag var frisk 8-10 fra SW, – så det blev fart på hjemad i strålende solskin og varmt.
En perfekt afslutning på et sommertogt. Hjemme på 4 og en halv time !
Havde igen fået lov til at benytte klublokalet til fælles buffet.
Humøret var højt, en flot afslutning på et fantastisk sommertogt.
/Steen