Stormen Malik

Stormen Malik fejer ind over Nordsjælland i løbet af weekenden, med kraftig blæst og forhøjet vandstand til følge. prognoserne siger at vi får en 20 års hændelse hvilket er vandstand på over 1..56 meter over dagligt vande.

For at man kan følge lidt med i, hvor slemt det bliver, er der blevet lagt nogle nye faciliteter ind på hjemmesiden under DMI målestation i Hornbæk, hvor man kan se hvornår vandstanden når over broerne, samt om vi rammer en 20 år hændelse. prognosen siger at vi skulle nå en vandstand på ca 165 cm kl kl 08:00 søndag morgen, hvilket betyder at broerne på havnen er 50cm under vand.

DMI Målestation i Hornbæk

DMI Måler vandstanden hver 10 minut, og grafen viser hvornår vandstanden når broerne og 20 år hændelsen.

Opserveret: kl:02:10

Billled søndag morgen

Vandstand omkring 150 cm over dagligt vand søndag morgen

Rekorder

MålingRecordTidspunktDato
Vandstand Høj150cm07:5030 Januar
Vandstand lav-8 cm11:5029 Januar
Vindstød29 m/s18:3029 Januar
Barometer lav989.8 mb18:3029 Januar
Temperatur lav5 grader
Vandstigning fra 0cm : 7,5 time142 cm13:00 – 20:30 29 januar

I følge DMI nyhederne, så er rekorden målt på sjælland 29 meter pr sek

DMI prognose Malik

DMI Varsel fra fredag den 28 Januar

FCOO forecast

Det har længe været ønske fra min side, at vi kunne vise nogle prognose data omkring forventet vandstand og ikke mindst bølgehøjde. Forsvaret center for oceanografi stiller ligeledes data tilrådighed, hvilket før det muligt vise data direkte på vores hjemmeside. Klik på billedet, eller linket nedenfor for at se den aktuelle prognose fra FCOO.

GSK Vejrstation

Se den aktuelle vindhastighed på havnen

Max vindstød:   8.1 m/s kl: 01:32

Max vindhastighed i dag   5.3 m/s