Live tracking i Gilleleje Sejlklub

Warning: Undefined array key "query" in /customers/4/9/6/gillelejesejlklub.dk/httpd.www/wp-content/plugins/code-snippets-pro/php/snippet-ops.php(609) : eval()'d code on line 637 Warning: Undefined array key "race" in /customers/4/9/6/gillelejesejlklub.dk/httpd.www/wp-content/plugins/code-snippets-pro/php/snippet-ops.php(609) : eval()'d code on line 677 Warning: foreach() argument must be of type array|object, bool given in /customers/4/9/6/gillelejesejlklub.dk/httpd.www/wp-content/plugins/code-snippets-pro/php/snippet-ops.php(609) : eval()'d code on line 685

Sejlerne har taget rigtigt godt i mod tiltaget med trackling til onsdagskapsejladserne, og det har ikke kun været de aktive sejlere der har draget nytte, men sofa sejlerne nyder godt af at kunne følge med hjemme fra stuerne. Implementeringen af tracking af bådene har givet et par sjove episoder, hvor man aktivt efter sejladsen bliver drøftet om der blev givet plads med ved mærket, eller man husker at tage sin straf

Livestreamning i klubhuset

Klubben har investeret en en stor fladskærm, hvor man nu hvor klubhuset er åbnet kan følge med inden fra land, når der bliver sejlet om onsdagen.

Lidt teknik

Tracker løsningen bygger på, at man benytter sin mobiltelefon, hvor man indtaster den kode man får tilsendt ved oprettelse. Tracker benytter mobiltelefonen og bådenes positioner, fart og COG bliver registeret hvert sekundt, hvilket giver en væsentligt højere præsision end løsninger som Trac-Trac der kun registerer information hvert 10 sekundt.

Vind hastighed og retning

Udover registrering af de enkelte både kan man koble livestreaming af vejr data fra dommerbåd, hvilket giver en klar fornemmelsen af hastighed i forhold til vindstyrker. Jeg har her lavet et lille eksempel, hvor jeg tager vindhastigheder fra min egen båd som sendes i real tid til hjemmesiden.

Tag et billede med din mobiltelefon

Det er endvidere muligt for de aktive sejlere på vandet at tage et billede under kapsejladsen, som kan deles under sejladsen, og kan ses efterfølgende på tracket. Det kunne været et billede af en situation på vandet, eller blot en dejlig solnedgang i ønsker at dele med sofasejlerne.

Inde i appen skal i blot give tilladelse til at eStela må benytte jeres kamera, hvorefter den viser grøn, og når i trykker så tager den et billede, som kan dele med os andre.

Efter løbet

Efter løbet så dannes der en resultat side, hvor man kan se forskellig information som gennemsnitshastighed for sejladsen, sejlet distance, og man kan se hvordan de enkelte både har foretaget mærkrundingerne og indbydes placering. Tracker løsningen tager desværre ikke højde for DH målereglen, men hvis man starter med respit, så vil man i real tid kunne se, de indbyrdes placeringer i real tid.

Sidste kapsejlads på Live tracker