Den 11. Gilleleje Cup bliver afholdt i en forrygende kulisse

Kære Gilleleje Cup deltagere, skippere, gaster, frivillige GSK’er og gæster.

Gilleleje Sejlklub takker alle for en fantastisk dag på havet, samt i og omkring sejlklubben ved årets Gilleleje Cup. Nedenfor finder du link til billeder og videofilm.

Dagen starter kl. 07.00, hvor flag alléen er sat, Dannebrog er hejst og de frivillige morgenfriske kaster sig over klargøring af morgenservering med varm kaffe og lækkert brød fra Restaurant Gilleleje Havn, ligesom der gøres klar til smør selv madpakker.

Bureauet tager imod forventningsfulde sejlere med et smil. Der er liv og god stemning i klubhuset. Formand Torben Grønbech byder velkommen hvorefter skippermøde afholdes af Bent Holm Nielsen.

Dommerbåd og rib’er sejler på vandet og gør klar til den første start kl. 09.00. Vanen tro er det de mindste både der starter først og i år er det 4 H-både der ligger klar. Herefter følger de tilmeldte både efter deres DH-mål. Turbådene uden mål er til dagens anledning givet et mål ud fra sammenlignelige både.

Vejret giver sejlerne de bedste betingelser med høj sol og vind på 4-8 sm fra øst. Banen er perfekt udlagt ift. vindretning, og med 20,2 sm bliver det til en del timer på vandet.

Årets Gilleleje Cup har som noget nyt inddelt kapsejladsbådene i klasser og det virker formidabelt. Det er tydeligt langt sjovere at sejle kapsejlads mod både der matcher hinanden og det gælder små som store.

Efter endt sejlads ligger Foreningsskibet Wilhelm klar ved mastekranen, hvor moleøl og grillpølser bliver indtaget med stor fornøjelse. Der bliver snakket og udvekslet oplevelser fra dagens sejlads. Ligeledes ved klubhuset er der samling og humøret er højt ved borde og bænke. Gilleleje Sejlklub oser af stemning fra de glade sejlere, gæster og frivillige GSK’er.

Præmieoverrækkelsen foregår ved klubhusets terrasse kl. 16.30. Som arrangør er det dejligt at have opbakning fra mange sponsorer, som gør, at der er præmier til 1., 2. og 3. pladsen i såvel tur-løb, som i de 3 kapsejladsklasser. Derudover er der anerkendende præmier til de øvrige deltagere som er med til at gøre Gilleleje Cup’en til en festdag.

Mange sejlere og deres familier bliver siddende i det pragtfulde sommervejr frem til kl. 18.30 hvor festmiddagen åbner. Godt halvdelen af sejlerne er tilmeldt og nyder samværet og den 3 retters menu. Snakken går over bordene og når Gilleleje Sejlklub ikke hurtigt nok kan sætte musik på, så er der heldigvis en gast fra “Easy Lover” der kan aktivere playlisten:)

Fra morgenstunden og frem til middagen er dagen bevidnet gennem fotos og dronefilm. Se eller gense billeder og video her:

Gilleleje Cup 2023 billeder

Gilleleje Cup 2023 video – Dronefotograf Malik Skov Johnsen Tappert

Gilleleje Cup 2023 siger jer alle en stor tak for en fantastisk dag. Tak til sejlerne for jeres deltagelse og høje humør, tak til enhver frivillig GSK’er for en uvurderlig hjælp fra tidlig morgen til sen aften med smil og hjælpsomhed. Herudover også en stor tak til vores sponsorer som bakker Gilleleje Sejlklub op år efter år.

Vi glæder os til at se og gense mange sejlere til næste års Gilleleje Cup d. 8. juni 2024

Sidste kapsejlads på Live tracker