Gilleleje Sejlklub i top-10 i ligaens 1. division

Ved Sejlsportsligaens sæsonafslutning ud for Skovshoved Havn formår vores GSK Waves at holde sig blandt de ti bedste. Det er ellers et presset mandskab, som kan se en sjetteplads efter stævnets førstedag forsvinde. Om lørdagen mangler de bådfarten og får sejlet sig selv ud af topstriden, forklarer skipper Thor: vi har problemer med at finde trimmet i båden på andendagen. Det betyder, at vi bliver presset meget hårdt af de andre både. Vi indkasserer også nogle dumme straffe fra dommerne på vandet. Straffe, som jeg kun kan takke mig selv for som rorsmand. Gasterne i dette stævne er Thomas Munk, Sune Krohn og Axel Lorentz.

Søndagen bliver derfor nervepirrende. De afgørende sejladser bliver afviklet i tordenvejret, som også lukker Københavns halvmaraton ned. Sejleren lader sig dog ikke kue. Gilleleje sejler en stabil serie og slutter sidste sejlads med en andenplads lige efter de direkte rivaler fra Furesøen Yachtklub. ”Det er først lige inden mållinjen, vi indser, vi kan holde andenpladsen. Lige efter os har vi nemlig de dobbelte ligamestre fra Frederikshavn. Vi skal udføre de sidste manøvrer helt perfekt for at holde dem bag os. Heldigvis udfører besætningen deres job til perfektion, og vi får de vigtige point i hus” fortæller Thor.

Klubben rykkede op i første division på det yderste mandat sidste år, så den præstation afslutter sæsonen med en rigtig god stemning blandt de deltagere, der har sejlet med ved de 4 stævner. Når man er oppe mod mange af de store klubber fra resten af landet, så er det helt fantastisk, at vi har vist, vi kan være med på det niveau.

Vi mangler en tovholder

Klubben mangler en tovholder og koordinator for ligasejladserne. En person, der vil stå for at være kontaktperson til Dansk Sejlunion, samt koordinere og kommunikere blandt sejlerne, bestyrelsen og DS. Hvis du er nysgerrig efter at være med i denne rolle, så kontakt Steve Jørgensen, tel. 2216 1722. Det er relevant allerede nu, længe inden næste sæson.

Sidste kapsejlads på Live tracker