Et tilbageblik på en fantastisk jubilæumsdag

Fra tidlig morgen summer det af liv lørdag d. 30. april 2022 i Gilleleje Sejlklub. Anledningen er klubbens 50 års jubilæum og mange medlemmer har i månederne op til haft travlt med forberedelserne.

Programmet er lagt af jubilæumsudvalget som i alle andre sammenhænge består af frivillige medlemmer fra GSK.

Morgenmaden bliver serveret og til dette var Susanne Nielsen igen primus motor med gode hjælpere on and off. Der bliver drukket kaffe og spist alt imens, at historier og minder bliver delt.

Skolebådene ligger flot og pryder med signalflag og på land er der aktivitet ved alle jollerne, da juniorerne arbejder med spand, børste og klud for at gøre deres joller klar til den forestående sejlersæson.

Jubilæumsreceptionen starter kl. 12.00 med tale af formand Torben Grønbech, men også tidligere formænd: Klaus Rigger og Jens M. Larsen har forberedt sig på tale i dagens anledning. Herefter går Helle Blomsterberg, næstformand i udvalget for Kultur, Idræt og Forebyggelse i Gribskov kommune til mikrofonen og sidst, men ikke mindst taler Jørgen Petersen fra Brdr. Petersen.

Efter talerne er der dejlige sandwich og kolde drikke til alle fremmødte. GSK bliver også begavet, der er en personlig tak ud til giverne. Her kan det dog nævnes at GSK har modtaget:

et gavekort pålydende 4000 kr. fra Gilleleje Havn

et gavekort pålydende 5000 kr. fra Brdr. Petersen til brug i virksomheden

2 træblokke fra Jens M. Larsen og hustru

2 varmelamper til terrassen fra seniorgruppen

Et gavekort fra dykkerklubben “bundskraberen” på “dykning efter mistet p-ring ved vandtårnet”

3 flasker vin fra HN Promotion (leverandør af klubtøj)

5000 kr. fra Dansk Sejlunion til junior arbejdet

1 flaske rom fra Arresø Sejlklub

1 flaske gammel dansk fra Erling K. Pedersen (tidligere formand)

Gilleleje Sejlklub siger stor tak til enhver opmærksomhed.

Inde i klubben om formiddagen ligger der fotoalbums fremme med minder gennem de 50 år. Tak til Jens M. Larsen for at lægge dem frem. Det gav anledning til mange grin og søde minder for de besøgende. Ligeledes er der lavet 2 plakater med billeder fra tiden i GSK. De 2 billeder er fremstillet af fotograf og GSK-medlem Dirk Bührmann, også en stor tak for dette fine arbejde som dagligt kan nydes i klubhuset.

Der er til mange timers smil og gode minder, når der kigges i billedealbums som Jens M. Larsen medbragte.
Smukke plakater af diverse sejlerbegivenheder i GSK.

Endnu en ildsjæl havde været i arbejdstøjet, her er der tale om Steen Billenstein som er forfatter på det flotte jubilæumsskriv, der med printerhjælp fra Jens M. Larsen lå til de fremmødte som har nysgerrighed på GSK’s historie. Steen har også forberedt en film, der ligeledes giver et historisk rids over GSK’s liv og virke gennem de 50 år. Et meget imponerende arbejde og hvis du ikke er så heldig allerede at have set filmen, kan du stadig finde den på hjemmesiden, den er bestemt også et gensyn værd.

Programmet fortsætter og det er tid til standerhejsning. Den kære formand må igen være klar med en tale, da det forventes:) Og igen bliver der sagt gode ord og de frivillige anerkendes for deres indsatser som er så afgørende for klubbens liv.

Ved standerhejsningen bliver vinderen af navnekonkurrencen på den nye jolle-blomsterkumme afsløret. Vinderen er Lis Jacobsen som med navnet “Jubilaren” vinder en flot gave fra forretningen Choff. Når navnet er påført jollen kommer der et billede på hjemmesiden.

Herefter var der nogle rolige og hyggelige timer med kaffe og Jens M. Larsens berømte kringle – en tiltrængt pause.

Prikken over i’et på denne begivenhedsrige dag er jubilæumsfesten kl. 18.30. Der var dækket smukt op af Helle Grønbech og Barbara Eriksen i vores klubhus og nyindrettede terrasse med overdækning, teltsider og varmelamper.

Et fantastisk ekstra rum, der er skabt med overdækningen, flotte teltsider og varmelamper. Ingen problemer med at huse 120 personer i klubbens nuværende rammer – stor tak til enhver der har bidraget til at dette er blevet virkelighed.

Maden er udsøgt om end der er en lille malurt i bægeret, da der manglede forret til de gæster der tog sidst. Det er desværre ikke klubbens spidskompetence at sikre, at der ikke tages for meget ved bestillinger der hedder 1 stk. pr. næse.

Susanne Nielsen gør endnu engang et fantastisk stykke arbejde i forberedelse af menü og stillen frem på buffét, oprydning mm. sammen med sin altid trofaste hjælper Maibritt Hoppe. Også en stor tak til de to redningsmænd Ebbe og Ronni som stod for opvarmning af mad på grill. En kæmpe tak for jeres indsats gennem hele aftenen og natten med. I er uvurderlige.

I løbet af aftenen er der fællessang og til anledningen har Jørgen Nissen og Bent Holm Nielsen kreeret en jubilæumssang (kan ses nedenfor i billedgalleriet). Versene som er meget vedkommende for GSK i dag, er til stor morskab for gæsterne – tusind tak I 2 gæve sangskrivere og guitarspillere. Desuden sang og spillede operasanger og seniormedlem Ove Mynderup en smuk sang for selskabet.

Som det hører sig til, ved enhver god fest kommer der levende musik med bandet “Refers Boogie Band” som fra kl. 21.30 spiller op til dans og danset det bliver der. Hvem skulle tro, at en sejlklub ligger inde med så mange naturtalenter inden for dans? Der er ikke et nummer, uden flere par er på gulvet, og der måtte da også bestilles en time ekstra, inden musikerne får lov til at slukke for instrumenterne.

Hvornår de sidste gæster gik hjem og hvem de seje sidste opryddere var, står hen i det uvisse -herfra er blot at sige tusinde tak for et brag af en fest og en herlig jubilæumsdag.