DM for H-både i Struer 2019

SneHvide (DEN 385) deltog i weekenden i DM for H-både i Struer sammen med resten af
H-bådsligaen. Det var et stævne med masser af vind, hvor de planlagte 12 sejladser fordelt over torsdag til lørdag blev reduceret til 6 sejladser fredag og 2 sejladser lørdag, da vinden den resterende tid af stævnet var over de maksimale 12 m/s. Der var 28 H-både til start, og Jackie, Casper og Gitte sluttede som nr. 25, hvor specielt fredagen var en udfordring for Gillelejebåden med konstante vindspring og en 23. plads som den bedste placering. Om lørdagen gik det noget bedre med mere stabil vindretning, og en 15. plads blev dagens bedste resultat kun 2 minutter efter vinderbåden. Alt i alt et fantastisk stævne med masser af lærerige timer på vandet, nye bekendtskaber med andre H-bådssejlere og dejlig mad alle dagene.
Næste danske ligastævne er “Århus Sejlklub festugecup” d. 7.-8. september, hvor SneHvide igen vil deltage og forsøge at kæmpe sig op gennem det stærke H-bådsfelt.

Se meget mere om stævnet på følgende links:

DEN 385 3. båd fra venstre

Sidste kapsejlads på Live tracker